Living work of art

"Bonsai. Neprekidan ciklus davanja i uzimanja, između čovjeka i drveta sa vječno živim i nikada završenim umjetničkim djelom."

"Bonsai can show the beauty of a work of art and become itself a work of art, only when it is true expression of the artist's creative power." S.E.

subota, 30. srpnja 2016.

VELIKI ATRIJAC BR 1.

Već ni ne znam koje godine sam ga iskopao iz jedne međimurske šume i posadio u voćnjaku na mjesto gdje je falila jabuka u redu. Primio se, nastavio sa rastom nekoliko godina, a ja sam tu i tamo malo popravljao oblik žicom. Nakon, mislim, tri godine izvadio sam ga iz reda jabuka i prebacio na samostalno mjesto. Tu je proveo narede dvije godine. E, onda je došlo vrijeme da ide u teglu i pravac kući, na terasu. Bilo je to 2012. godine. Malo pomalo sam ožicavao novi rast. No došlo je vrijeme, da se sve stare žice skinu, odreže višak grana i sve to skupa sposloži na novi način.

I don't even know when I it dug up from a forests in Medjimurje and planted it in the orchard at the place where one apple missed in order. He took roots, continued to grow for a couple of years and I sometimes corrected it's shape with some wire. Once, I think, after three years I pulled it out and switched it to independent place. He was there for two years. Then it was time to put it in a pot and bring it home to the terrace. It was 2012. Little by little I was rewiring new growth. But the time has come to take off all the old wire, cut off excess branches and replace it in a new way.

















Nema komentara:

Objavi komentar